İksir , adı üzerinde…

Balığı yağda kızartmayın

Posted on: Ekim 6, 2008

balık

Mevsim balık mevsimi… Her çeşit balık mevcut ama uzmanlar uyarıyor: Balığı sakın yağda kızartmayın!
ÇANAKKALE Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Su Ürünleri Fakültesi Avlama ve İşleme Teknolojisi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Arık Çolakoğlu, balığın insanın büyümesi, gelişmesi ve sağlıklı yaşaması için vazgeçilmez bir besin kaynağı olduğunu, ancak yağda kızartıldığında bazı vitaminlerini kaybettiğini söyledi.

ÇOMÜ Su Ürünleri Fakültesi Avlama ve İşleme Teknolojisi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Arık Çolakoğlu, protein oranının yüksek olması, bünyesinde doğada bulunan hemen hemen tüm amino asitleri bulundurması, içerdiği vitaminler, mineraller ve yağ asitlerinin özellikleri nedeniyle balığın insanın büyümesi, gelişmesi ve sağlıklı yaşaması için vazgeçilmez bir besin olduğunu söyledi. 200 gram tüketilen balık etinin, bir insanın günlük protein ihtiyacının yüzde 70’ini karşıladığını kaydeden Doç. Dr. Çolakoğlu şöyle konuştu:
“Balık eti kolay sindirilir ve sindirim sonucu vücutta kısa sürede kullanıma sunulur. Bu denli değerli olan balık eti, maalesef ülkemizde istenilen düzeyde tüketilmemektedir. Aslında sindirimi kolay olduğu için özellikle yaşlılar, çocuklar ve mide hassasiyeti olanlar tarafından bol miktarda tüketilmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra balık eti, kalp ve damar rahatsızlıkları bulunan kişilere de doktorlar tarafından önerilmektedir. Normal koşullarda sağlıklı beslenmek adına haftada en az iki- üç kez balık tüketmek yeterlidir. Düzenli olarak balık yemenin fiziksel ve ruhsal sağlığa iyi geldiği yapılan araştırmalarla da doğrulanmıştır.”

EN SAĞLIKLISI IZGARA VE BUĞULAMA

Yıl içerisinde her mevsimde lezzetli balık tüketiminin mümkün olduğunu belirten Doç. Dr. Fatma Arık Çolakoğlu, balıkların beslenme ve üreme zamanları dikkate alınarak uzmanlar tarafından balık tüketim takvimleri oluşturduğunu ve içinde bulunduğumuz sonbahar aylarında sardalya, palamut, lüfer ve hamsinin tercih edilmesi gerektiğini söyledi. Balıkları tüketme şeklinin, balığın içerdiği yağ oranına göre değişiklik gösterdiğini kaydeden Doç. Dr. Çolakoğlu şunları söyledi:
“Yağlı balıkların genellikle ızgara yapılarak, az yağlı olanların fırında, yağsız olan balık türlerinin de genellikle yağda kızartılarak tüketilmesi gerekmektedir. Ancak yağda kızartılan balıklar, daha kalorili olmakta ve yağda çözünen vitaminler pişirme sırasında yağa geçtiğinden, vitamin açısından daha fakir hale gelmektedir. Bu sebeple mümkün olduğunca balıkları ızgara veya buğulama şeklinde tüketmek sağlık için daha faydalı olmaktadır.”

Milliyet
Reklamlar
Etiketler: , ,

1 Response to "Balığı yağda kızartmayın"

közleyelim mi 😛

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

Ekim 2008
P S Ç P C C P
« Eyl   Kas »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

İnsani Yardım Vakfı

CafCaf Mizah

40 Cartoon 40 Hadith

Hamilelik ve Annelik

Leyal

Dünya Bülteni

İslam Özgürlüktür

RSS Girift

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Dünya Bülteni

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS AmatöRuh

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Timeturk

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

Blog Stats

  • 1,778,738 hits
Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: