İksir , adı üzerinde…

Bayramda ne yemeli, ne içmeli?

Posted on: Eylül 28, 2008

candy

Ramazan boyunca ttuğunuz oruç sonra bayramda “yeme içme” özgürlüğüne kavuştuğunuz yanılgısı ile sakın ola besinlere saldırmayın. Önce bu uyarıları gözden geçirin

Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. İpek Ağaca, “Ramazan bayramında sağlıklı beslenme” hakkında bilgi verdi.

Bayramda tüketilen şekerli besinler, tatlılar, hamur işleri kilo alımlarına neden olmaktadır. Bunun yanında; gaz sıkıntıları, şişkinlik, hazımsızlık, mide bulantıları, baş ağrıları, tansiyon yükselmeleri, şeker komaları gibi sağlık problemleri de ortaya çıkabilmektedir. Halbuki bayramda da beslenmeye dikkat edildiğinde formunuzu ve sağlığınızı koruyabilirsiniz. İşte bazı öneriler:

Misafirlerinize sağlıklı ikramlar yapın.

Şeker bayramında ikram edilen baklava gibi şerbetli tatlılar, şekerler, pastalar, çikolatalar, hamur işleri, meşrubatlar, şekerli ve asitli içecekler bireylerin hem kilo alımlarına sebebiyet vermekte; hem de kan şekerlerinde hiç istemediğimiz dalgalanmalara neden olmaktadır. Özellikle diyabetli bireylerde bu besinleri tükettikten sonra kan şekerlerinde meydana gelen hızlı yükselme, çeşitli sağlık sorunlarına yol açabilmektedir. Tüm bu sebeplerden dolayı misafirlerinize yaptığınız ikramların cinsine, çeşidine, hatta miktarına dikkat etmelisiniz.

Tatlılardan neler ikram edilebilir?

Şerbetli, çok ağır tatlılar yerine sütlü tatlıları (Sütlaç, güllaç, muhallebi, dondurma, tavuk göğsü gibi) veya meyve tatlılarını (Ayva tatlısı, armut tatlısı, elma tatlısı, kabak tatlısı gibi ) tercih edin. Böylece ikramda bulunduğunuz kişilerin hem sağlıklarını korumuş olacaksınız; hem de bu tatlılar onları memnun edecektir.

Misafirlerinize meyve ikram edin

Misafirlerinize meyve ikram edebilirsiniz. En lezzetli, doğal ve hafif tatlı olan meyveler hem çok sağlıklı hem de çok keyifli ikramlardır. Bütçenizi de kontrol altına alacak olan bu çözüm, misafirlerinizin sağlığı için de oldukça önemli bir adım olacaktır.
Karpuz, kavun, elma dilimleri, armut dilimleri, ananas dilimleri, erik, kuru incir, şeftali vb. meyvelerden oluşan bir meyve tabağı hazırlayabilirsiniz. Ama tabi miktara dikkat! 1-2 porsiyonu geçmemeli.

Meyve ve sebze tüketimine dikkat!

Şeker bayramında tatlı ve hamur işleri tüketimi artmakta; fakat meyve, sebze tüketimleri azalmaktadır. Yetersiz miktarlarda alınan posa bağırsakların düzensiz şekilde çalışmasına da neden olabilmekte, kişileri sağlık açısından sıkıntıya sokabilmektedir. Gün içerisinde mutlaka 3-5 porsiyon meyve tüketmeye gayret edilmeli, sebzelerin ana öğünlerde mutlaka yer almasına önem verilmelidir. (Salatalar, sebze söğüş, etsiz veya etli sebze yemekleri olabilir)

İkram ettiğiniz içecekleri sağlıklı hale getirin
Bayram ziyaretlerinde genellikle kola, diğer asitli içecekler, hazır meyve suları ikram edilmektedir. Kan şekerini hızlı şekilde yükseltme özelliği olan ve fazla miktarda kalori içeren bu içecekler yerine; misafirlerinize taze sıkılmış meyve suları, ayran, evde yapılmış şekersiz limonata, şekersiz kompostolar, su, maden suyu, doğal bitki çayları ikram edebilirsiniz.

Öğünlerinizi atlamayın

Yapılan bayram ziyaretleri günlük beslenme düzenini değiştirebilmektedir. Kişiler öğünlerini atlayabilmekte, dolayısıyla sağlıklarını riske atabilmektedirler. Bayramda öğünlerin düzenine mutlaka dikkat edilmeli, 6 öğün beslenilmelidir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

Eylül 2008
P S Ç P C C P
    Eki »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

İnsani Yardım Vakfı

CafCaf Mizah

40 Cartoon 40 Hadith

Hamilelik ve Annelik

Leyal

Dünya Bülteni

İslam Özgürlüktür

RSS Girift

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Dünya Bülteni

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS AmatöRuh

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Timeturk

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

Blog Stats

  • 1,778,738 hits
Reklamlar
%d blogcu bunu beğendi: